Wizz Air, Bilete avion, Informatii bagaje, Transport animale, Flota , Termeni si conditii

Cont turist | Cont agentie | Cont hotel
Destinatii Wizz Air


Wizz Air

Wizz Air este o companie de transport aerian orientată către valoare şi concentrată asupra modernizării permanente a deplasării călătorilor. Obiectivul nostru este acela de face din călătoria cu avionul o modalitate abordabilă de transport pentru cetăţenii Europei Centrale şi de Est, precum şi de a oferi o experienţă nouă de zbor tuturor călătorilor din Uniunea Europeană.

Proiectul de înfiinţare a companiei Wizz Air s-a conturat în iunie 2003, în momentul în care şase persoane cu o experienţă vastă în domeniul transporturilor aeriene şi cu rezultate de excepţie în alte domenii industriale au făcut echipă cu József Váradi, Directorul General Executiv al companiei. În numai trei luni, Wizz Air era deja o companie înregistrată şi gata de zbor.

Prima cursă a avut loc în ziua de 19 mai 2004, cu decolare de la Katowice. În prezent Wizz Air dispune de 12 baze de operare în regiune: Katowice, Varşovia, Gdansk, Poznan şi Wroclaw în Polonia, Budapesta în Ungaria, Sofia în Bulgaria, Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara în România, Praga în Republica Cehă şi Kiev în Ucraina, oferind zboruri pe 150 de rute.

Informatii bagaje

Fiecare pasager are dreptul de a transporta un bagaj de mână având dimensiunile maxime de 55x40x20 cm şi care nu depăşeşte greutatea de 10 kg, în mod gratuit şi maximum 6 bagaje înregistrate la cală. Fiecare bagaj înregistrat este supus unei taxe pentru bagaje, aceasta fiind plătită pentru fiecare bagaj, pentru fiecare zbor şi fiecare pasager. Numărul de bagaje înregistrate trebuie să fie indicat şi plătit în timpul procesului de rezervare. Ulterior, pot fi adăugate bagaje suplimentare, fie online, fie prin apelarea Centrului telefonic.

Niciun bagaj înregistrat la cală nu poate depăşi greutatea de 32 de kilograme. Bagajele suplimentare pentru care se plăteşte la aeroport vor fi supuse unei taxe mai mari; suma va varia, dacă plata se face la biroul de înscriere sau, dacă suntem obligaţi să înscriem un bagaj care depăşeşte dimensiunea sau greutatea standard, la poarta de îmbarcare.

În cazul în care sunt înregistrate mai puţine bagaje, taxa pentru bagaje nu va fi rambursată.

Bagajul de mână:
Pasagerilor li se permite numai transportul unui bagaj de mână având dimensiunile de maximum 55x40x20 cm şi care nu depăşeşte greutatea de 10 kg. În plus, pasagerii pot transporta obiectele enumerate mai jos:
* o haină sau o pătură
* telefon mobil
* material de citit pe durata zborului
* pentru copiii mai mici de doi ani: mâncare, cărucior pliant, un leagăn mic
* o pereche de cârje pentru persoanele cu dizabilităţi fizice

În cazul în care greutatea sau dimensiunea bagajului depăşesc limitele menţionate mai sus, bagajul va fi transportat ca bagaj înregistrat şi o taxă pentru bagaje va fi percepută.

Pasagerilor care transportă mai mult de un bagaj de mână nu li se va permite accesul la controlul de securitate şi vor trebui să revină la biroul de înregistrare, să redistribuie lucrurile în bagaje sau să renunţe la bagajele de mână suplimentare.

Lichidele din bagajele de mână vor fi supuse următoarelor restricţii impuse de guvern:
* Lichidul se va afla într-un recipient cu capacitatea maximă de 100 de ml
* Toate recipientele care respectă volumul maxim de 100 de ml pot încăpea fără probleme într-o pungă transparentă de plastic, resigilabilă, având dimensiunea de 20 cm x 20 cm.
* Punga de plastic va fi prezentată separat serviciului de securitate
* La serviciul de siguranţă al aeroportului vi se va solicita renunţarea la lichidele care nu respectă cerinţele de mai sus.

Bagajul la cala:
Din cauza măsurilor de siguranţă, Wizz Air nu va transporta niciun bagaj în cazul în care proprietarul nu se află la bordul aeronavei(cu excepţia bagajelor a căror manipulare a fost eronată).

Dimensiunile maxime pentru un bagaj care încape prin uşa calei sunt:
* Lăţime: 1,499 m
* Înălţime: 1,194 m
* Lungime: 1,715 m

Din motive de siguranţă şi sănătate greutatea unui bagaj individual nu poate depăşi 32 de kilograme.

Pasagerii au obligaţia de a răspunde tuturor solicitărilor care provin de la autorităţile de securitate. În cazul în care un bagaj nu este transportat deoarece solicitările provenind de la serviciul de securitate nu au fost îndeplinite de pasager, compania Wizz Air nu va fi responsabilă pentru niciun cost suplimentar.

Bagajele înregistrate vor fi transportate (când acest lucru este posibil) de aceeaşi aeronavă cu care călătoreşte proprietarul. Dacă din motive de siguranţă, de securitate sau din motive operaţionale decidem să transportăm bagajul cu un alt zbor, nu ne asumăm răspunderea pentru întârzierea bagajului.

Pentru ca bagajele manipulate necorespunzător să fie înapoiate proprietarului într-un interval de expediere rezonabil, toate bagajele trebuie să aibă înscris numele pasagerului, iniţialele şi adresa acestuia înainte de a fi predate pentru transport. Cărucioarele copiilor vor fi înregistrate împreună cu celelalte bagaje şi vor fi transportate în mod gratuit.

Articole care nu sunt acceptate în bagajele înregistrate:
* bani, titluri de valoare
* bijuterii, metale preţioase, pietre preţioase şi semipreţioase
* computere, camere foto, camere video, telefoane mobile sau orice alte obiecte de aparatură electronică şi accesoriile acestora
* documente oficiale, de afaceri sau personale
* documente de călătorie sau alte documente de identitate
* chei
* lichide (cu excepţia: bateriei acide a unui scaun cu rotile)
* medicamente
* obiecte de artă
* bunuri perisabile

În cazul în care bagajele înregistrate conţin oricare dintre obiectele din lista de mai sus, compania Wizz Air nu va fi considerată responsabilă pentru niciun fel de pierdere, distrugere, întârziere sau deteriorare a respectivelor obiecte.

Transportul echipamentului sportiv este supus unei taxe pentru echipament sportiv şi trebuie să fie identificat şi achitat în timpul procesului de rezervare.

Citiţi cu atenţie cerinţele de împachetare de mai jos. În cazul în care respectivele cerinţe nu sunt îndeplinite, Wizz Air va refuza transportarea obiectului. Reţineţi că Wizz Air nu furnizează materiale pentru împachetare. Toate obiectele menţionate mai jos pot fi transportate numai ca bagaje înregistrate la cală.

a) Echipamentul de schi, snowboardurile, echipamentul de surfing şi genţile de golf trebuie împachetate într-un sac.
b) Prăjinile pentru sărituri vor fi acceptate pentru transport numai dacă sunt ambalate în saci textili.
c) Bicicletele nu pot fi acceptate pentru transport decât dacă sunt ambalate în saci de nailon, au roţile şi pedalele detaşate şi coarnele orientate în poziţie paralelă. De asemenea, pot fi acceptate dacă sunt ambalate în cutii de carton, cu condiţia ca roţile să fie dezumflate.
d) Echipamentul de scufundări poate fi acceptat pentru transport dacă cilindrii pentru scufundări au fost goliţi, sursa de alimentare sau becul au fost îndepărtate şi comutatorul a fost fixat în poziţia "OFF" (OPRIT).
e) Coarnele şi trofeele pot fi transportate numai dacă pasagerul prezintă un certificat veterinar valid pentru acestea.
Bagajele deteriorate, fragile, voluminoase, ambalate în mod necorespunzător, înregistrate cu întârziere şi supradimensionate vor fi acceptate pentru transport numai dacă poartă eticheta "bagaje cu răspundere limitată", iar compania Wizz Air nu va fi considerată responsabilă pentru acestea.

Bagaje speciale care vor fi transportate în cabină

a) Obiectele fragile şi cele voluminoase, instrumentele muzicale
Pentru obiectele care nu pot fi stocate sub scaunul din faţă sau în compartimentul de deasupra capului va fi achiziţionat un loc suplimentar la tariful pentru adulţi disponibil la momentul efectuării rezervării. Rezervările pot fi efectuate online introducând "EXST" în primul câmp pentru prenume şi numele de familie al pasagerului în câmpul pentru numele de familie.

b) Bagajele diplomatice
Bagajele diplomatice sau orice tip de bagaj încuiat trebuie să fie însoţite de un oficial diplomatic pe întreaga durată a călătoriei şi către/de la aeronavă. Acestea trebuie declarate ca bagaj diplomatic. Bagajul diplomatic va fi întotdeauna transportat ca bagaj neînregistrat indiferent de dimensiunea sa, de caracteristicile sale speciale şi de procedura specială necesară pentru manipularea acestuia.

Dacă dimensiunea sau caracteristicile bagajului diplomatic nu permit transportarea sa în cabină, acesta poate fi transportat în cală, dar va fi considerat bagaj neînregistrat din moment ce nu poate fi transportat în niciun caz pe răspunderea însoţitorului diplomatic. În acest caz, însoţitorul diplomatic va fi prezent la întreaga procedură de încărcare şi descărcare a bagajului diplomatic, din moment ce acesta/aceasta este responsabil(ă) pentru transportul său.

c) Cenuşa
Transportul cenuşei este permis cu condiţia ca aceasta să fie depozitată într-un recipient adecvat. Cenuşa nu poate fi transportată decât ca bagaj de mână.

Obiecte al căror transport este strict interzis
Unele obiecte nu sunt acceptate pentru transport în cazul în care:
* pot pune în pericol aeronava, pasagerii sau bunurile;
* pot fi deteriorate în timpul transportului aerian;
* sunt împachetate în mod necorespunzător
* sunt interzise de legi, reglementări sau ordine aplicabile ale unui stat de origine sau destinaţie sau deasupra căruia se zboară
* sunt inadecvate pentru transport din cauza greutăţii, a dimensiunii sau a altor caracteristici neobişnuite
* acestea pot provoca disconfortul sau dezgustul persoanelor aflate la bord

Transportul următoarelor obiecte este strict interzis:
a) arme de foc, muniţie şi explozibile, inclusiv arme de vânătoare sau arme destinate practicării unor sporturi
b) orice obiecte sau substanţe care au aspectul unei arme de foc, a muniţiei sau a explozibilelor
c) substanţe inflamabile (cu excepţia: băuturilor alcoolice, a fixativului, a parfumului şi a coloniei)
d) materiale radioactive
e) gaz condensat (cu excepţia: CO2 utilizat pentru mişcarea unui membru artificial; recipientului cu gaz inflamabil destinat umflării unei veste de salvare);
f) substanţe otrăvitoare sau infecţioase
g) corozive (cu excepţia: mercurului din termometre, barometre, a bateriei scaunului cu rotile)
h) serviete şi casete pentru transportul de valori cu dispozitive de alarmă încorporate, cu baterii pe litiu sau materiale pirotehnice
i) elemente şi materiale care pun în pericol siguranţa, proprietatea, viaţa, sănătatea şi integritatea corporală a persoanelor aflate la bord
j) orice material interzis conform regulilor şi reglementărilor oricăreia dintre ţările afectate de acest transport
k) orice obiect care nu este adecvat pentru transport din cauza greutăţii, a dimensiunii sau a oricăror alte caracteristici neobişnuite
l) rămăşiţele pământeşti ale unui corp uman
m) orice obiecte specificate în Instrucţiunile tehnice pentru Transportul în siguranţă al bunurilor periculoase pe calea aerului emise de Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI) şi de Reglementările privind bunurile periculoase emise de Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA)

În cazul în care încercaţi să luaţi cu dvs. oricare dintre aceste bunuri, putem refuza transportarea bagajelor dvs.

Transport copii

Copiii în vârstă de până la doi ani pot călători în braţele adultului însoţitor, plătind o taxă de bebeluş. Nu se acceptă mai mult de un copil cu vârsta până la 2 ani pentru fiecare persoană însoţitoare. Taxa de bebeluş poate fi achitată online în timpul procedurii de rezervare sau prin intermediul centrului telefonic. Nu se aplică alte taxe şi taxe de rezervare în plus la taxa de bebeluş. Copii cu vârsta până la doi ani nu au dreptul la bagaje cu excepţia unui cărucior care este transportat gratuit. Scaunele de maşină pentru copii nu pot fi aduse la bord.

În prezent, Wizz Air percepe un tarif fix de 25 euro pentru un bilet dus pentru transportul bebeluşilor. Cu toate acestea, din momentul de faţă, dacă preţul unui bilet dus pentru adultul însoţitor este mai mic de 25 euro, acceaşi sumă va fi aplicată pentru taxa de bebeluş. Dacă preţul de bilet dus al adultului depăşeşte 25 euro, atunci taxa de bebeluş va rămâne de 25 euro.

Bebeluşii trebuie să aibă vârsta sub 2 ani atât pentru zborul dus cât şi pentru cel de întoarcere. În cazul în care bebeluşul împlineşte vârsta de doi ani după plecare însă înainte de călătoria de întoarcere, va trebui să cumpăraţi un loc. Copiilor în vârstă de peste 2 ani nu li se va permite să călătorească pe acelaşi loc cu însoţitorul adult.
copiii

Copiii cu vârsta cuprinsă între 2 şi 14 ani inclusiv figurează ca şi copii pe rezervare, dar trebuie să ocupe propriul lor scaun şi să plătească bilet de adult.

Wizz Air acceptă grupuri de copii care călătoresc împreună cu condiţia să fie cel puţin un însoţitor adult (în vârstă de cel puţin 16 ani) la 10 copii.

Copiii sub 14 ani pot călători numai dacă sunt însoţiţi de un adult care să aibă vârsta de cel puţin 16 ani şi care să îşi asume responsabilitatea totală pentru aceştia.

Pasagerii în vârstă de 14 şi 15 ani pot călători neînsoţiţi, dar nu pot fi responsabili pentru niciun pasager cu vârta sub 14 ani.
Însoţitorul adult trebui să figureze pe aceeaşi rezervare ca şi copilul. În cazul în care locul copilului în avion este rezervat separat de cel al adultului însoţitor, cele două rezervări trebui să conţină numele şi adresa aceluiaşi client.

Copiii în vârstă de peste 14 ani pot călători cu Wizz Air pe cont propriu.


Pentru cetăţenii români cu vârsta sub 18 ani se aplică o serie de condiţii speciale.

Potrivit legislaţiei române (legea nr. 248 din 2005 referitoare la libera circulaţie a cetăţenilor români în străinătate), cetăţeni români sub 18 ani pot călători în străinătate numai însoţiţi de către ambii părinţi sau de către un singur părinte/adult, şi având asupra lor documentele necesare.

Wizz Air refuză transportul pasagerilor care nu prezintă documentele solicitate. Vă rugăm ca înainte de călătorie să vă informaţi în legătură cu formalităţile necesare.

Transport persoane cu nevoi speciale

Pe lângă serviciile de înaltă calitate care fac parte din politica companiei Wizz Air, oferite tuturor pasagerilor, o atenţie în plus trebuie oferită pasagerilor cu nevoi speciale. Politica şi procedurile companiei aplicabile fiecăreia din aceste categorii este prezentată în secţiunea următoare.

Pasagerii cu nevoi şi cu cerinţe speciale trebuie să se prezinte pentru îmbarcare cu 2 ore înainte de ora decolării; în caz contrar ne putem afla în imposibilitatea finalizării operaţiunii de check-in în vederea îmbarcării pasagerului în cauză.
Femeile însarcinate

Femeile însărcinate nu pot călători pe cursele Wizz Air după ce au depăşit 34 de săptămâni de sarcină. Femeile care au depăşit cea de-a 28-a săptămână de sarcină pot călători cu WizzAir numai cu condiţia obţinerii unui certificat medical care confirmă că sunt apte pentru călătoria cu avionul. Wizz Air nu îşi asumă răspunderea decât în conformitate cu prezentele Condiţii Generale de Transport pentru eventualele probleme de sănătate pe care le-ar putea avea o femeie însărcinată şi/sau copilul nenăscut al acesteia pe durata sau în urma călătoriei pe calea aerului.

Pasagerii vor fi consideraţi cu handicap atunci când starea lor fizică, medicală sau mentală necesită o atenţie individualizată (la îmbarcare şi debarcare, în timpul zborului, în cazul unei evacuări de urgenţă, în timpul transportului la sol) care nu este acordată în mod normal celorlalţi pasageri.

Trebuie să informaţi Centrul telefonic în legătură cu incapacitatea fizică a pasagerului, mobilitatea redusă, bolile grave sau contagioase şi orice alte condiţii medicale ale acestuia care necesită îngrijire medicală. Vă sfătuim să ne informaţi de toate acestea chiar din ziua rezervării. Nu vă putem garanta ca vom avea posibilitatea de a răspunde nevoilor dumneavoastră, în cazul cererilor depuse cu mai puţin de 4 ore înainte de decolarea programată a zborului dumneavoastră.

Pasagerii care nu încap pe un singur scaun, din orice motiv, sunt rugaţi să achite taxa pentru un scaun suplimentar la preţul unui bilet pentru adulţi.

Transport animale

Wizz Air nu transportă animale vii, cu excepţia câinilor pentru nevăzători care călătoresc împreună cu pasagerul care are nevoie de ei. Pentru aceşti câini trebuie să existe documentele stabilite în reglementările Ţărilor afectate de Transport, iar aceste documente trebuie să respecte condiţiile impuse de respectivele reglementări.

Flota

Flota Wizz Air este constituită dintr-un singur tip de Airbus A320, un aparat de zbor tânăr, iar vârsta medie a acestora nu depăşeşte 3 ani. Toate cele 34 de aparate sunt echipate cu motoare International Aero Engine’s V-2500 şi sunt dotate cu 180 de scaune confortabile de piele.

Aceste noi aparate de zbor ilustrează tehnologii de ultimă oră, ceea ce ne ajută să menţinem costul de exploatare la un nivel scăzut. Flota se va mări cu noi aparate într-un viitor apropiat, pentru a ajunge la un număr de 132 de aparate de zbor până în 2017.

Termeni si conditii

Pasagerii pot modifica data zborului, orarul şi ruta, online sau prin intermediul centrului telefonic sau al agenţiilor de voiaj cel mai târziu cu 3 ore înaintea orei planificate de zbor, contra unei taxe de administrare plus diferenţa faţă de costul total,dacă este cazul. În cazul în care tariful sau taxele şi celelalte costuri aplicabile sunt mai mici pentru noul zbor, se va returna clientului numai diferenţa care rezultă în urma reducerii taxelor .

În cazul rezervărilor făcute printr-o linie aeriană Wizz Air - Wizz Air Bulgaria (cod de operare 8Z), Wizz Air Ungaria (cod de operare W6) sau Wizz Air Ucraina (cod de operare WU) – cursele astfel rezervate nu pot fi înlocuite cu curse organizate de către o altă linie aeriană Wizz Air. Rezervările pentru cursele interne nu pot fi înlocuite cu rezervări pentru curse internaţionale şi nici invers.

Modificarea numelui unui pasager
Numele pasagerului poate fi modificat prin intermediul centrului telefonic până cel târziu cu 3 ore înaintea orei planificate de decolare contra unei taxe de modificare a numelui. Taxa de modificare a numelui se aplică fiecărui nume schimbat, pe sector.

Rambursări
Costurile biletelor şi comisioanele sunt rambursabile numai în cazurile şi în condiţiile stabilite în Condiţiile generale de transport.
În cazul decesului unui membru de familie de gradul I (mamă, tată, soţie, soţ, concubin(ă), soră, frate, bunici, fiu/fiică, nepoţi de bunici) cu până la 30 de zile înainte de data programată de plecare a zborului rezervat, se poate returna costul achitat pe baza unei cereri trimise la serviciul de relaţii cu clienţii Wizz Air în termen de 30 de zile de la data decesului, cu condiţia ca certificatul de deces să fie prezentat în termen de 7 zile de la primirea cererii.

În cazul în care anulăm zborul aveţi dreptul să alegeţi una dintre următoarele opţiuni:
(i) să anulaţi rezervarea şi să vi se ramburseze preţul întreg al biletului pentru zborul anulat, la preţul la care a fost achiziţionat, pentru partea (părţile) de călătorie neefectuate şi pentru parte (părţile) de călătorie deja efectuate dacă zborul nu mai serveşte scopului dvs. în sensul planului de călătorie pe care vi l-aţi făcut iniţial; de asemenea, dacă este cazul (de ex. în cazul zborurilor de legătură) aveţi dreptul să rezervaţi un zbor de întoarcere operat de Wizz Air sau de o altă companie cu tarife reduse, pe aceeaşi rută, până în punctul iniţial de plecare, cât mai curând posibil, cu condiţia să existe locuri disponibile;

(ii) să anulaţi rezervarea pentru călătoria neefectuată şi să rezervaţi un alt zbor operat de Wizz Air sau de altă companie aeriană cu tarife reduse pe aceeaşi rută la destinaţie dvs.;

(iii) să anulaţi rezervarea şi să primiţi credit pentru întreaga valoare a plăţii efectuate pentru sectoarele de călătorie în cauză plus 20% din valoarea biletului plătit. Puteţi utiliza acest credit pentru a rezerva orice alt zbor cu Wizz Air în termen de 1 an;.

b) în cazul în care faceţi o nouă rezervare dacă ora de plecare a noului zbor este la cel puţin o zi după data zborului anulat, vă vom rambursa costurile suportate peste noapte, în limite rezonabile, la primirea chitanţei (pentru astfel de costuri. Vă rugăm staţi la un hotel ales de dvs: agentul nostru vă va putea recomandahoteluri din zonă. Trebuie să obţineţi toate chitanţele pentru cazarea la hotel, micul dejun şi călătoria la şi de la hotel;

c) două convorbiri telefonice sau mesaje email/fax gratuite (în cazul în care Wizz Air nu vă poate pune la dispoziţie aceste convorbiri telefonice sau facilităţi de comunicare, vă vom rambursa costul a două convorbiri telefonice în limite rezonabile la primirea unei facturi telefonice detaliate);

d) compensarea a:
(i) 250 de Euro pentru zborurile pe o distanţă de 1500 km sau mai mică, dacă întârzierea la locul de destinaţie este mai mare de 2 ore;

(ii) 400 de Euro pentru zborurile pe o distanţă între1500 şi 3500 km, dacă întârzierea la locul de destinaţie este mai mare de 3 ore.

(iii) dacă vi s-a oferit un alt zbor şi întârzierea la destinaţie nu depăşeşte 2 ore faţă de ora de sosire a zborului rezervat pentru zborurile pe o distanţă de 1500 km sau mai mică, sau 3 ore pentru zborurile pe o distanţă între 1500 şi 3500 km, suma de bani compensată va fi redusă cu 50%.

7. Nu aveţi dreptul la niciuna dintre compensaţiile de mai sus dacă sunteţi informat în privinţa anulării:
a). cu 2 săptămâni înainte de data planificată de zbor;
b). între 2 săptămâni şi 7 zile înainte de data planificată de zbor şi vi se oferă un zbor alternativ cu Wizz Air, a cărui oră de plecare nu este decalată cu mai mult de 2 ore înainte de ora planificată a zborului anterior şi acesta nu ajunge cu mai mult de 4 ore mai târziu faţă de ora programată de sosire a zborului anterior;
c). cu mai puţin de 7 zile înainte de data planificată de zbor şi vi se oferă un zbor alternativ cu Wizz Air, a cărui oră de plecare nu este decalată cu mai mult de 1 oră înainte de ora planificată a zborului anterior şi acesta nu ajunge cu mai mult de 2 ore mai târziu faţă de ora programată de sosire a zborului anterior;

8. Dacă nu putem să vă informăm folosind datele de contact furnizate în momentul rezervării de către dumneavoastră, nu vă vom plăti niciun fel de compensaţii. 9.Nu sunteţi îndreptăţit să primiţi compensaţii în cazul în care anulăm un zbor din motive în afara controlului companiei Wizz Air (circumstanţe extraordinare inevitabile) .

10. Atunci când apar oricare dintre situaţiile menţionate în această secţiune, cu excepţia celor prevăzute în mod diferit în Convenţie,în legislaţia în vigoare sau în Condiţiile generale de transport, opţiunile prezentate aici sunt singurele compensaţii ce vă sunt oferite şi nu vom avea alte responsabilităţi suplimentare faţă de dumneavoastră.

11. Clic aici pentru a descărca lista cuprinzând Organele Naţionale de Control responsabile cu drepturile pasagerilor şi datele de contact ale acestora.